to hænder og vores navn

Bestyrelsesarbejdet

bestyrelsesmedlemmer citat børnehave

Vi vil gerne opfordre dig til at stille op til bestyrelsen, hvor du har mulighed for at have stor indflydelse på de overordnede principper for børnenes hverdag samt styrke og præge den børnehave dit barn går i.

Bestyrelsen består af:

Næstformand
3 bestyrelsesmedlemmer
2 suppleanter
2 personalerepræsentant
Lederen af børnehaven

Bestyrelsesarbejdet:
I samarbejde med som personalet, arbejder vi på at vores børnehave skal være den bedste. Bestyrelsen er med til at præge hverdagen i børnehaven. På bestyrelsesmøderne har vi en dagsorden hvor der drøftes mange af de ting som rører sig i og omkring børnehaven.

Bestyrelsen er bl.a. med til:

• Ansættelse af nyt personale
  • At godkende budgetoplæg
  • Fastsætte lukkedage og åbningstider
  • At planlægge div. arrangementer som f.eks. arbejdsaften og sommerfest
  • At træffe beslutninger omkring forbedring af børnehavens faciliteter
  • At deltage i fællesrådsmøder

Der er valg til bestyrelsen hvert år i oktober måned.

Vi mødes ca. 4 gange om året typisk fra kl. 19 – 21 i børnehaven.

Hvad kræver det at være med i bestyrelsen som medlem og suppleant:
Det kræver ikke noget særligt af dig udover lyst til at være med i samarbejdet om at forbedre dit barns hverdag i børnehaven. Suppleanter har ikke mødepligt, men er velkomne til at deltage i vores møder.

Hvorfor er det sjovt og spændende at være med i bestyrelsen:
Da Børnehaven Sdr. Otting er en selvejende institution har vi mulighed for at have indflydelse på børnenes hverdag. Du har som medlem af bestyrelsen mulighed for at komme med forslag til nye tiltag samtidigt med at du får et indblik i hvad der sker i børnehaven, hvilket gør arbejdet i bestyrelsen interessant og meningsfyldt.

Har du spørgsmål til bestyrelsen eller vil du gerne vide mere om vores arbejde, er du altid velkommen til at tage fat i en af bestyrelsens medlemmer.